Kesäkuu alkoi narsistisen kaltoinkohtelun uhrien tietoisuuspäivällä. Käytin tämän tilaisuuden hyväkseni kertoa Instassa juuri samalle kohderyhmälle työn alla olevasta kirjastani, jonka olisi tarkoitus ilmestyä vuonna 2027 aikana.
Seuraavana päivänä kävin ostamassa Pekka Tölliltä hänen kirjoittamansa Miten olla minä -kirjan. Oli mukava kohdata hänet toistamiseen. Sen jälkeen menin istumaan Kampin kahvioon odottamaan ystävääni tulevaksi ihanan iloisen vauvansa kanssa minua tapaamaan. Olen unelmoinut jo pitkään vesi kielellä makeaa vohvelia ja koska en syönyt aamupalaa, ehdotin ystävälleni sitä. Menimme belgialaiseen ravintolaan, missä sellaista tarjottiin. Siellä oli jo lounasaika, mutta lounaan sijasta tilasimme ihanat makeat vohvelit.


Sen jälkeen lähdimme kävelemään Stockmannin ohi ja siitä kristilliseen kirjakauppaan. Itse löysin sieltä kivoja kortteja. Meillä kului siellä aikaa kivasti, sillä siellä oli vaikka mitä ihanaa.
Espan puistolla soitti joku trio bändi, mikä soitti hyvää musiikkia. “Livemusa kuulostaa aina hyvältä” sanoi kaverini. Mihin itse sanoin, ettei aina, sillä joskus joku laulaa hyvin epävireisesti. Mutta pääosin, kuten sanotaan, musiikki kuulostaa hyvältä, siis soittimet. Kuuntelimme siinä innostuneen porukan kanssa itsekin innostuneina sitä musiikkia tovin ja siitä siirryimme Robert’s Coffeeseen. Ulkoterassilla istuessamme joku mies tuli paasaamaan juutalaisvihastaan kovaan ääneen huutaen. Inhottava tunnelma jäi ilmaan. Mutta meidän tulee siunata niin sanottuja vihamiehiämme, eli niitä, jotka ovat joko meitä vastaan tai Jumalan omaisuuskansaa vastaan. Jumala sanoo sanassaan, että Israelia tulee siunata:
”Minä siunaan ne, jotka siunaavat sinua (Israel), ja kiroan sen, joka kiroaa sinua, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki maailman sukukunnat.” 1.Moos.12: 3.
»Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä. Luuk. 6:27-28.


Lähdimme molemmat kohti Rautatientoria metroille. Oli mukava ja kaunis kesäpäivä!
Tällä hetkellä kuuntelemani biisit reapitillä:
Zayn – Met Tonight (Sensuroitu versio)
Zayn – Blooming
Northwind Collective – Tuuli
LIN D – Move
Senya – Crash out
Senya – Cece baby
